Zajedno rastemo: redefiniranje prakse i teorije predškolskog odgoja

Suvremeno društvo obilježeno je promjenama koje se reflektiraju u svim područjima života – ekonomskom, kulturnom i obrazovnom. Od budućih građana svijeta očekuje se prilagodljivost na svijet.
U obrazovnom smislu to se može protumačiti prilagodbom djece na vrtiće i škole.

Dodano 2018-04-11
ISBN-13: 978-953-8115-35-6
Compare

Opis

Suvremeno društvo obilježeno je promjenama koje se reflektiraju u svim područjima života – ekonomskom, kulturnom i obrazovnom. Od budućih građana svijeta očekuje se prilagodljivost na svijet.
U obrazovnom smislu to se može protumačiti prilagodbom djece na vrtiće i škole. Društvo je nastojalo urediti odnos prema djeci kroz Konvenciju o pravima djeteta (1989.) te posljedično, naglašavanjem važnosti usmjerenosti na dijete, njegove potrebe i mogućnosti. Pristup u kojem se dijete prilagođava obrazovnom sustavu odstupa od zahtjeva suvremene pedagogije.
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje dio je sustava koji ne očekuje da se dijete prilagodi njemu, već se zajedničkim djelovanjem praktičara i znanstvenika prilagođava djetetu. Znanstvenici razvoj ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja opisuju kao Pepeljugu koja se pretvara u princezu (Dalli 1994, Li, Yang i Chen 2016) sugerirajući izlazak iz zapećka obrazovnoga sustava. Važnost ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja neosporna je, a doprinos takvom shvaćanju rezultat je zajedništva teorije i prakse.
Odrastanje ranoga i predškolskoga odgoja očituje se u sveučilišnom obrazovanju, profesionalnom udruživanju odgojitelja te shvaćanju odgojitelja kao istraživača i nositelja promjena u okviru vlastite prakse. Promjene su vidljive u shvaćanju važnosti roditelja i njihovoga uključivanja u sve segmente ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja. I najvažnije od svega, participacija djece u odgoju i obrazovanju temelji se na slici djeteta kao sposobnoga za preuzimanje dijela odgovornosti za svoj razvoj.
Prošlo je 15 godina od kada su održani posljednji Dani predškolskoga odgoja u Čakovcu. Promjene koje su obilježile to razdoblje u obrazovnom sustavu odražavaju se u radovima pristiglim na ove Dane predškolskoga odgoja i obrazovanja. Više od 100 praktičara i znanstvenika dalo je doprinos Danima svojim izlaganjima, prikazima dobre prakse i radionicama. Ovaj Zbornik predstavlja rezultate prikaza prakse i teorije ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja predstavljenim na Danima predškolskog odgoja, Zajedno rastemo – redefiniranje teorije i prakse ranog i predškolskog odgoja – Čakovec, 2018.

Adrijana Višnjić Jevtić
urednica

Publikaciju možete preuzeti ovdje.

Adrijana Višnjić Jevtić
urednica

O autoru: Adrijana Višnjić Jevtić

Recenzije

Još nema recenzija.

Budite prvi koji će recenzirati “Zajedno rastemo: redefiniranje prakse i teorije predškolskog odgoja”

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *