Opis
Odgovarajući na tri pitanja: Što je pismenost?, Što su jezični temelji pismenosti? i Kako se pismenost potiče?, knjiga Dijete, jezik, pismenost pruža dubok uvid u kompleksan odnos jezika i pismenosti te istražuje načine i donosi primjere poticanja razvoja pismenosti djece predškolske i rane školske dobi. Ovo je prva knjiga na hrvatskom jeziku koja pismenosti pristupa obuhvatno i cjelovito, istražujući pismenost u užem (čitanje i pisanje) i širem smislu (disciplinarne pismenosti) iz perspektive jezikoslovlja i obrazovnih znanosti. Razmatranjem različitih vrsta pismenosti, od medijske do interkulturne, u knjizi se analiziraju njihovi teorijski koncepti, mjesto i uloga u hrvatskim kurikulima, ali se ponajprije ističe njihova uvjetovanost jezikom. Objašnjava se složen međuodnos jezika, govora i pisma u hrvatskome, propituju se uvriježena shvaćanja i pristupi čitanju i pisanju, a sve u svrhu njihova učinkovitijega poučavanja. Budući da je ključan preduvjet razvoja pismenosti ovladanost materinskim jezikom, u knjizi se donosi iscrpan opis usvajanja rječnika i gramatike hrvatskoga jezika utemeljen na rezultatima suvremenih istraživanja i oprimjeren stvarnim dječjim izričajima.
Sveobuhvatan teorijski pregled u trećemu dijelu knjige dobiva i svoju praktičnu vrijednost. Odgojiteljima i učiteljima daju se suvremene didaktičke i metodičke smjernice uz 60-ak primjera poticaja, aktivnosti i strategija kojima se podupiru cjeloviti jezični razvoj, razvoj vještina čitanja i pisanja te njihovih predvještina. Istražuju se različiti izvori poticaja za pismenost, od pripovijedanja, dramskih igara i interaktivnoga čitanja do medija i različitih vrsta umjetnosti. Pri tome se neprestano naglašava ključna uloga koju u cijelom procesu opismenjavanja imaju odgojitelj i učitelj. Svojim jasnim izričajem, sustavnim pristupom te bogatstvom podataka i širinom uvida u recentna istraživanja (više od 500 jedinica literature) ova knjiga predstavlja nezaobilazan izvor za sve zainteresirane za duboko razumijevanje jezičnih osnova i nove pristupe poticanju razvoja pismenosti u predškolskoj i ranoj školskoj dobi.
Recenzije
Još nema recenzija.