Opis
Dijete je aktivno, znatiželjno, osjetljivo biće koje ima raznovrsne interese, znanja, razumijevanja i koje, vođeno svojom prirodnom znatiželjom, istražuje svijet oko sebe. Usmjeravajući pažnju na sve novo u svojoj okolini, ono svojom željom i strašću za istraživanjem novoga i nepoznatoga stječe i razvija svoje znanje na temelju svojih osobnih postupaka. Zbog toga u ranome djetinjstvu iznimno je važno djetetu osigurati uvjete za radost otkrivanja i učenja koje se temelji na igri i drugim djetetu zanimljivim aktivnostima. Smisao svojih aktivnosti dijete pronalazi u samome procesu istraživanja, uživajući i sudjelujući u njemu na svoj jedinstven i poseban način. Zbog toga se u traganju za djelotvornim modelima ili načinima poticanja razvoja socijalnih kompetencija u pedagoškoj literaturi najčešće polazi od nove paradigme djetetova učenja. Što zapravo podrazumijeva sintagma djetetovo učenje? Ponajprije, življenje djeteta rane i predškolske dobi čini njegovo stalno prirodno i cjelovito učenje koje rezultira njegovim iskustvima nastalima u igri. Pritom je kvaliteta učenja djece rane i predškolske dobi rezultat kvalitete uvjeta u kojima odrastaju. Dijete svoju okolinu doživljava na potpuno drugačiji način od odraslih osoba. To je potpuna svježina različitih iskustava, uostalom djetinjstvo je prožeto mnoštvom doživljaja, ideja, osjećaja i različitih novih situacija koje je potrebno istražiti, upoznati i razumjeti. Djetetova iskustva ne samo da stvaraju prikladan okvir za rani razvoj i odgoj, već ostaju duboko i trajno utkana u njegovim spoznajama prema kojima ono definira svijet oko sebe i gradi svoje shvaćanje okoline. Iz navedenoga proizlazi cilj ove knjige, a to je senzibilizirati odgojitelje, roditelje, stručne suradnike, studente i druge osobe koje imaju značajnu ulogu u odgoju i razvoju djeteta, kao i elaborirati spoznaje o djetetu, djetinjstvu, a posebice one o unaprjeđivanju razvoja socijalne kompetencije u ranome djetinjstvu.
O autoru: Anka Jurčević Lozančić
Recenzije
Još nema recenzija.